Osoba prowadząca: Paulina Zowczak Zajęcia profilaktyczne realizowane w ramach zajęć pozalekcyjnych są częścią terapii resocjalizacyjnej. CELE OGÓLNE • Kształtowanie postawy świadomej rezygnacji z używek takich jak papierosy, narkotyki, alkohol, leki; wybór sposobu życia zgodnego z zasadami higieny psychicznej. • Kształtowanie świadomości zagrożenia oraz postawy tolerancji wobec HIV/AIDS. • Kształtowanie umiejętności społecznych. CELE SZCZEGÓŁOWE • Uświadomienie uczniom, że Prawa Człowieka dotyczą każdego człowieka niezależnie od rasy, płci, wyznania, wieku i miejsca zamieszkania. • Przedstawienie uczniom podstawowych Praw Człowieka. • Zwrócenie uwagi na aktualność problemu łamana Praw Człowieka. • Zapoznanie uczniów z instytucjami stojącymi na straży przestrzegania Praw Człowieka oraz Praw Dziecka. • Zapoznanie wychowanków z definicją uzależnienia. • Zapoznanie uczniów z rożnymi rodzajami uzależnienia, kształtowanie umiejętności ich rozróżniania i rozpoznawania. • Analiza skutków uzależnienia fizycznego, psychicznego i społecznego. • Uświadomienie wychowankom wpływu środków uzależniających na życie człowieka. • Kształtowanie świadomości o uzależnieniach. • Kształtowanie wiedzy na temat motywów sięgania po narkotyki. • Przygotowanie do świadomych wyborów dotyczących własnego zdrowia. • Zapoznanie uczniów z podstawowymi informacjami dotyczącymi nikotyny, jej pochodzenia oraz szkodliwości działania na organizm człowieka. • Kształtowanie refleksyjności- analiza motywów sięgania po pierwszego papierosa. • Uświadamianie o skutkach palenia papierosów przez dzieci i młodzież. • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i sprawczości w kreowaniu własnej tożsamości. • Zapoznanie z prawdą oraz mitami o alkoholu. • Dostarczanie informacji dotyczących przyczyn sięgania po alkohol przez dzieci i młodzież. • Analiza typowych sytuacji, w których młody człowiek styka się z alkoholem. • Kształtowanie wiedzy na temat działania leków. • Kształtowanie wiedzy na temat motywów sięgania po leki. • Propagowanie naturalnych sposobów walki z niektórymi dolegliwościami. • Kształtowanie wiedzy na temat bezpiecznego używania farmaceutyków. • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania symptomów nadużywania substancji psychoaktywnych. • Uświadamianie zagrożeń związanych z HIV oraz skutków zakażenia. • Kształtowanie postawy tolerancji wobec HIV/AIDS. • Kształtowania umiejętności przewidywania konsekwencji wyborów. • Przeanalizowanie sposobów i możliwości odmawiania w konkretnych sytuacjach. • Kształtowanie umiejętności asertywności. • Poszukiwanie innych, zdrowych form aktywności. • Kształtowanie umiejętności pracy w grupach, w parach. • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnej opinii. • Kształtowanie umiejętności autoprezentacji. • Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i pracy z tekstem. • kształtowanie refleksyjności. • Kształtowanie poczucia więzi i integracji z grupą.
Zajęcia profilaktyczne
Osoba prowadząca: Paulina Zowczak
Zajęcia profilaktyczne realizowane w ramach zajęć pozalekcyjnych są częścią terapii resocjalizacyjnej.
CELE OGÓLNE
• Kształtowanie postawy świadomej rezygnacji z używek takich jak papierosy, narkotyki, alkohol, leki; wybór sposobu życia zgodnego z zasadami higieny psychicznej.
• Kształtowanie świadomości zagrożenia oraz postawy tolerancji wobec HIV/AIDS.
• Kształtowanie umiejętności społecznych.
CELE SZCZEGÓŁOWE
• Uświadomienie uczniom, że Prawa Człowieka dotyczą każdego człowieka niezależnie od rasy, płci, wyznania, wieku i miejsca zamieszkania.
• Przedstawienie uczniom podstawowych Praw Człowieka.
• Zwrócenie uwagi na aktualność problemu łamana Praw Człowieka.
• Zapoznanie uczniów z instytucjami stojącymi na straży przestrzegania Praw Człowieka oraz Praw Dziecka.
• Zapoznanie wychowanków z definicją uzależnienia.
• Zapoznanie uczniów z rożnymi rodzajami uzależnienia, kształtowanie umiejętności ich rozróżniania i rozpoznawania.
• Analiza skutków uzależnienia fizycznego, psychicznego i społecznego.
• Uświadomienie wychowankom wpływu środków uzależniających na życie człowieka.
• Kształtowanie świadomości o uzależnieniach.
• Kształtowanie wiedzy na temat motywów sięgania po narkotyki.
• Przygotowanie do świadomych wyborów dotyczących własnego zdrowia.
• Zapoznanie uczniów z podstawowymi informacjami dotyczącymi nikotyny, jej pochodzenia oraz szkodliwości działania na organizm człowieka.
• Kształtowanie refleksyjności- analiza motywów sięgania po pierwszego papierosa.
• Uświadamianie o skutkach palenia papierosów przez dzieci i młodzież.
• Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i sprawczości w kreowaniu własnej tożsamości.
• Zapoznanie z prawdą oraz mitami o alkoholu.
• Dostarczanie informacji dotyczących przyczyn sięgania po alkohol przez dzieci i młodzież.
• Analiza typowych sytuacji, w których młody człowiek styka się z alkoholem.
• Kształtowanie wiedzy na temat działania leków.
• Kształtowanie wiedzy na temat motywów sięgania po leki.
• Propagowanie naturalnych sposobów walki z niektórymi dolegliwościami.
• Kształtowanie wiedzy na temat bezpiecznego używania farmaceutyków.
• Kształtowanie umiejętności rozpoznawania symptomów nadużywania substancji psychoaktywnych.
• Uświadamianie zagrożeń związanych z HIV oraz skutków zakażenia.
• Kształtowanie postawy tolerancji wobec HIV/AIDS.
• Kształtowania umiejętności przewidywania konsekwencji wyborów.
• Przeanalizowanie sposobów i możliwości odmawiania w konkretnych sytuacjach.
• Kształtowanie umiejętności asertywności.
• Poszukiwanie innych, zdrowych form aktywności.
• Kształtowanie umiejętności pracy w grupach, w parach.
• Kształtowanie umiejętności wyrażania własnej opinii.
• Kształtowanie umiejętności autoprezentacji.
• Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem i pracy z tekstem.
• kształtowanie refleksyjności.
• Kształtowanie poczucia więzi i integracji z grupą.